Tu stii ce acte iti trebuie pentru constructia casei tale?

Atunci cand vine vorba de o constructie noua ne lovim de doi pasi, constructia propriu-zisa, respectiv birocratia. Ambele necesita efort si timp insa cel de-al doilea pas este foarte important, fara de care nu se poate realiza constructia. Procesul birocratic este unul destul de lung iar in acest caz ai doua optiuni: fie alegi sa colaborezi cu o firma specializata care sa se ocupe de toata documentatia, fie optezi sa iti petreci timp la cozile institutiilor eliberatoare a tuturor actelor de care ai nevoie, dar fara sa platesti serviciile societatii care ar putea face acest lucru in locul tau.

1. Obtinerea certificatului de urbanism

        Acest document este eliberat de administratia publica locala. In el gasim toate informatiile ce tin de regimul tehnic, economic, juridic, regimul de inaltime, pozitia constructiei fata de vecini, strada etc, POT ( valoarea maxima pentru procentul de ocupare a terenului ), CUT ( valoarea maxima a coeficientului de utilizare a terenului ), cota de inaltime la cornisa si alte tipuri de avize esentiale obtinerii autorizatiei de construire a viitorului imobil care trebuie sa se incadreze in prevederile planului de urbanism general.

       Certificatul de urbanism se obtine depunand la biroul de urbanism al primariei pe raza careia va fi ridicata viitoarea constructie urmatoarele acte:

  • cerere tip
  • planuri topografice sau cadastrale
  • scara 1:500, 1:2000 sau 1:10000
  • dovada platii taxei pentru eliberarea certificatului de urbanism (acesta se stabileste in functie de suprafata pentru care se elibereaza certificatul)

         Toate actele ( mai putin dovada platii taxei ) trebuiesc vizate de oficiul cadastral al judetului sau municipiului pe raza caruia se executa constructia.

          In certificatul de urbanism veti gasi toate avizele pe care trebuie sa le obtineti pentru a doua etapa (unele dintre ele trebuie obtinute doar in situatii speciale).

2. Autorizatia de construire

           Autorizatia de construire se elibereaza de catre primarie (serviciul de urbanism) de pe raza raza careia se afla terenul pe care se va construi imobilul.

          Pentru obtinerea acestei autorizatii trebuie depuse urmatoarele acte:

  1. cerere tip
  2. dovada titlului de proprietate
  3. certificatul de urbanism
  4. dovada platii taxei de autorizare
  5. proiectul pentru autorizatia de constructie sau proiectul tehnic, acesta din urma putand fi realizat doar de un arhitect specializat si include si avizele de mediu si utilitati care sunt specificate in certificatul de urbanism obtinut.

           Pe langa aceste documente mai trebuiesc depuse si urmatoarele avize eliberate de inspectorii de rezistenta si instalatii:

  • evaluarea costului constructiei
  • planse desenate
  • POT
  • planuri pentru toate segmentele casei (fundatie, nivel, fatade, acoperis).

       Dupa aceasta etapa mai exista o autorizatie care trebuie obtinuta si anume autorizatia organizarii pe santier care se obtine de la administratia locala de care apartine terenul.

3. Proiectul pentru executia bransamentelor si racordarii la utilitati

       Acest proiect se intocmeste si se executa doar de catre firme specializate (autorizate). Proiectul impreuna cu devizul se depun la regia responsabila de bransament de pe raza zonei in care se afla terenul.

4. Cartea tehnica a constructiei

        Cartea tehnica contine toate documentele care descriu proiectarea, executia, receptia, exploatarea si urmarirea in timp a constructiei. Acesta se intocmeste de catre proiectant impreuna cu beneficiarul si se pastreaza pana la demolarea constructiei.

5. Ultimul pas: Cadastrul si intabularea

         Aceste doua documente se obtin de la Registrul de Carte Funciara si necesita o serie de acte pentru eliberarea lor. Aceste acte va vor fi solicitate de catre institutia emitenta, respectiv Registrul de Carte Funciara si difera in functie de situatie, mai exact daca pe suprafata terenului mai exista sau nu si alte constructii etc.

Odata terminati acesti pasi sunteti fericitul detinator al unei noi constructii de care probabil va veti bucura toata viata, insa pentru a evita tot acest proces lung si anevoios ce presupune multa birocratie, sfatul nostru este sa apelati la o firma specializata pentru obtinerea tuturor documentelor necesare, astfel veti scuti timp si nervi.

Daca ti-a placut acest articol distribuie-l sa-l vada si prietenii tai 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *